Projekt Visegrad Fund

Mezzoforte w Opavie – dzień piąty.

Wszystko co piękne kiedyś się kończy. Ostatniego dnia pobytu w Opavie po śniadaniu ruszyliśmy spacerem do szkoły na ostatnie zajęcia muzykoterapii z naszymi kolegami z Czech. Po ich zakończeniu pożegnaliśmy się z uczniami i nauczycielami szkoły w Opavie i udaliśmy się na obiad, po którym busem udaliśmy się w drogę powrotną do Pyskowic.#VisegradFund

Read more

Mezzoforte w Opavie – dzień czwarty.

Czwarty dzień pobytu w Opavie rozpoczęliśmy śniadaniem. Po posiłku udaliśmy się do szkoły, gdzie odbyła się generalna próba przed wspólnym koncertem z czeskimi uczniami. Następnie obiad i krótki spacer po Opavie. O godzinie 14.00 udaliśmy się na plac, na którym odbywał się Opavski Paraden czyli dzień poświęcony osobom niepełnosprawnym jeżdżącym na wózkach, którzy mieli przygotowany…

Mezzoforte w Opavie – dzień trzeci.

Trzeci dzień pobytu w Czechach rozpoczęliśmy od pysznego śniadania. Następnie spacer do szkoły, gdzie wspólnie z kolegami z opawskiej szkoły wzięliśmy udział w zajęciach muzycznych. Po zakończeniu warsztatów zjedliśmy obiad i poszliśmy się na dworzec kolejowy, aby udać się autobusem zastępczym(niestety na linii kolejowej był remont. więc nie mogliśmy pojechać koleją) do Aquaparku w pobliskiej…

Read more

Mezzoforte w Opavie – dzień drugi.

Drugiego dnia pobytu w Opavie po śniadaniu udaliśmy się do szkoły na wspólne zajęcia muzyczne z czeskimi uczniami. W trakcie zajęć wspólnie przygotowywaliśmy repertuar na czwartkowy występ. Pracowaliśmy nad układem instrumentalnym do dwóch piosenek, które wspólnie wykonamy. Po zajęciach udaliśmy się na obiad, a następnie, wykorzystując super pogodę, udaliśmy się nad srebrne jezioro, gdzie się…

Mezzoforte w Opavie – dzień pierwszy.

W poniedziałek 11 września zespół wokalno-instrumentalny Mezzoforte rozpoczął swój drugi pięciodniowy wyjazd do Opavy w ramach projektu VisegradFund.Pierwszego dnia po przyjeździe do Opavy spotkaliśmy się z uczniami i nauczycielami szkoły w Opavie w sali gimnastycznej. Tam przywitaliśmy się piosenkami śpiewanymi przez nasz zespół, jak i uczniów opawskiej szkoły. Następnie udaliśmy się na obiad w szkole.…

Read more

Mezzoforte w Opavie – dzień piąty.

Wszystko co piękne szybko się kończy. Nadszedł ostatni dzień naszego pobytu w Opavie. Po śniadaniu udaliśmy się na ostatni spacer do szkoły, gdzie wspólnie z naszymi czeskimi przyjaciółmi wybraliśmy się w muzyczną podróż do Afryki oraz ostatni raz zagraliśmy czeską piosenkę Kałamajka. Po zajęciach zjedliśmy obiad i nadszedł czas na pożegnanie. Dyrektor szkoły w Opavie…

Mezzoforte w Opavie – dzień czwarty.

Czwarty dzień pobytu w Opavie wypadł w Dzień Dziecka. Dlatego też po śniadaniu udaliśmy się do Domu Opieki dla Osób Starszych Vila Vancurova, gdzie razem z naszymi czeskimi przyjaciółmi wspólnie braliśmy udział w obchodach tego pięknego dnia. Rozpoczęliśmy sportowymi zabawami, a następnie wystąpiliśmy z naszym muzycznym przedstawieniem „W drogę ruszać czas”, które oglądali zarówno uczniowie…

Read more

Mezzoforte w Opavie – dzień trzeci.

Trzeci dzień pobytu zespołu wokalno-instrumentalnego Mezzoforte w Opavie. Po śniadaniu udaliśmy się spacerem do szkoły, gdzie razem z czeskimi przyjaciółmi bawiliśmy się muzyką. Po wspólnych zajęciach i obiedzie ruszyliśmy na zwiedzanie miasta i zakupy pamiątek. Następnie lody i chwila wytchnienia nad pięknym jeziorem. Za nami kolejny cudowny dzień.   #VisegradFund

Mezzoforte w Opavie – dzień drugi.

Drugi dzień pobytu w Opavie rozpoczęliśmy od pysznego śniadania. Pełni energii ruszyliśmy do szkoły, gdzie wspólnie z naszymi czeskimi przyjaciółmi odbyliśmy podróż po muzycznych drogach. Wspólnie przygotowaliśmy instrumentalną wersję czeskiej piosenki Kałamajka (zobacz film) oraz nauczyliśmy się, prawie, jej słów. Po wspólnych zajęciach zjedliśmy obiad i ruszyliśmy na wspólne zabawy w parku miejskim. Następnie lody,…

Read more

Mezzoforte w Opavie – dzień pierwszy.

I nadszedł ten oczekiwany dzień. Zespół wokalno-instrumentalny Mezzoforte rozpoczął swój pięciodniowy wyjazd do Opavy w Czechach w ramach projektu „Generacja V4 – Muzykoterapia, zajęcia terapeutyczno – integracyjne. Przez pięć dni będziemy się integrować i muzycznie rozwijać wraz z uczniami Zakladni Skola w Opavie.Pierwszy dzień pobytu Mezzoforte w Opavie powoli dobiega końca, więc możemy go podsumować.…

O projekcie.

Zespół Szkół Specjalnych w Pyskowicach realizuje program Mini-Granty V4 Gen wspierającego krótkoterminową mobilność młodzieży w wieku 12-30 lat będącego częścią Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. W ramach pozyskanych środków będą realizowane cele z obszaru Arts&Culture. Podczas dwu pięciodniowych wyjazdów grupa 16 uczniówi 4 opiekunów będzie uczestniczyła w cyklu zajęć muzycznych z wykorzystaniem instrumentów, instrumentów do muzykoterapii integralnej,…